Sukses

Nasib Andik di Selangor Ditentukan 2 Pekan Lagi

Andik tidak didaftarkan Selangor di putaran pertama Liga Super Malaysia.

Liputan6.com, Selangor - Nasib Andik Vermansah masih buram bersama klub Malaysia, Selangor FA. Selangor FA baru akan mengambil keputusan mendaftarkan Andik dua pekan lagi.

Pelatih Selangor, Pachaiappan Maniam, menyatakan keyakinannya terkait kesembuhan Andik dari cedera yang dideritanya. Maniam mengaku siap mendaftarkan Andik pada jendela transfer pemain putaran kedua Liga Super Malaysia.

Saat ini, Andik sendiri masih pemain yang berada di bawah kontrak Selangor. Apalagi, tahun lalu Andik diketahui merupakan kapten dari Selangor.

"Saya akan memberikan rekomendasi kepada FAS (Asosiasi Sepak Bola Malaysia) di mana pemain asing akan bertahan atau tidak di bursa transfer kedua (15 Mei-11 Juni). Saya pikir keputusan akan dibuat dalam dua minggu ke depan," ujar Maniam, seperti dikutip dari The Star.

Andik tidak didaftar Selangor FA untuk putaran pertama Liga Super Malaysia karena mengalami cedera. Winger berusia 25 tahun ini mendapat cedera kala memperkuat Timnas Indonesia di Piala AFF 2016.

Kini, kondisi pemain kelahiran Jember, Jawa Timur itu mulai pulih dari cederanya. Andik dikabarkan juga telah berlatih bersama rekan-rekan setimnya di Selangor.

Namun, kuota pemain asing Selangor sesungguhnya telah komplet. Selangor mesti mencoret salah satu pemain asingnya bila mereka ingin mendaftarkan Andik.

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

Video Terkini